njuta av livet!

Igår sprang Fredrik och jag intervaller i Rydskogen. Det hade varit sjukt varmt hela dagen, och vi skulle springa vid 17, sådär lagom motiverade båda två.. Dör skulle vi ut o springa, när vi istället kunde legat vid någon sjö och badat och solat.
Men ändå så tog vi oss i kragen och cyklade upp till Ryd. Det var dags..
Vi körde 1(1) 2 (1 )3 (1) 4 (1) 5.
Det innebär att man löper i 85 -90 % av sin kapacitet först 1 min, vilar (går) 1 min, löper 2 min, vilar 1 min (går) osv...
Vi körde hela 5km på detta vis. Först 5 min uppvärmning och sedan detta, 15 min aktiv löpning och sedan nerjoggning. 
När vi sedan cyklade tillbaks var båda nästan euforiska.. hur kunde vi tänka oss något annat än det här? vilken underbar känsla! Att det krävs att man verkligen tränar för att påminnas om hur gött det är och ur bra man mår av det. Det kanske är ett av de största skälen till varöf rman fortsätter träna :)

Nästa njutning var onsdagsölen med närmaste vännerna. Det är också hälsa kära vänner. Det gäller att njuta av livet. Men som klassikern säger: i måttliga mängder, vilket också stämmer extremt bra..!

Kommentarer
Postat av: Sia

Hej annelie!



Synd att jag inte också är i lkpg över somrarna som ni :( hoppas att vi kan ses i sommar ändå på nåt sätt!



kram sia

2010-07-15 @ 19:12:33
Postat av: Mia

Ni är galna!!! :P

2010-07-15 @ 20:39:38
URL: http://loverboyfirstbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0